Dora'nin Yolculugu

Lilypie First Birthday tickers

5 Şubat 2011 Cumartesi

Ayna...




Insanlarin davranislarinin birbirine olan etkisi uzerine iki farkli yazi okudum bugun, tesaduf olabilir mi?

Ayni toplumda yasayan insanlar birbirlerinin hareketlerini taklit ediyor diyor yazanlar. Ayni milletten olmalarina gerek yok. Valla ben hemen ikna oldum.

Turk toplumunun genelinin agresif, huysuz, asik suratli olmasi bundan mi? Trafikte ve kuyraklarda yasanan onca gerginligin sebebi bu mu? Bence evet. En kucuk bir grupta bile, karsidaki gerginse bu genginligin aninda size sirayet etmesi, guluyorsa sizin de kahkalarinizin onunkine karismasi an meselesidir genellikle...

Avrupa'ya gittigimizde kirmizi isikta karsidan karsiya gecmeye yeltenmekten utanmamiz, tanimadigimiz kisilere bile gulumsemeye baslamamiz bundan mi? Hatta bu etki yurda donunce de devam etme egilimi gosterir ama donusun hemen ertesi gunu aksama kadar yasanan gunun sonunda yolda, ofiste, bankada, markette karsilastiginiz muameleyle birlikte ucup gider. Ikinci gune ayna etkisine girmis olarak baslayiveririz. Eski tas eski hamam...

Dubai'deki Ingilizlerin de sirri cozulmus oluyor boylece benim icin. Buraya geldigimden beri Dubai'ye Ingilizlerin en kabalarinin geldigine inanmistim artik. Baslarda anlamakta gucluk cekiyordum, medeniyetin besigi bir ulkede yetis, dunyanin bir ucuna gel, zincirinden bosanmis gibi davran. Hayretle bakiyordum. Simdi anladim, cogunlugu taklit ediyorlar, adapte olmus insanciklar. Bu kadar Hintli'nin, Pakistanli, Arap ve Rus'un icinde tabii onlar da digerleri gibi davranacaklar ki yadirganmasinlar ya da daha dogrusu "yipranmasinlar". Evet su millet boyledir, bu millet ise soyledir demek cok cirkin biliyorum-yaradilani severiz yaradandan oturu, o ayri- ama bir tanesi de isini duzgun yapsin ve kaba olmasin Ya Hu, bir tanesi...

Benim gibi tezcanli, heyecanli, gec kalmaktan nefret eden, hizli hareket eden birinin resmen aci cekip yipranmasi gibi. Dunyanin bu kosesi benim standartlarima gore resmen agir cekim ilerliyor. Kimsenin acelesi yok. Bugun olmazsa yarin, yarin olmazsa 2 gun sonra- ne olur yani? Zamandan bol ne var? Rahat olmak lazim. Tamirci, kuru temizlemeci, sucu, taksici zamaninda gelmedi mi- isin mi aksadi, ucagi kacira mi yazdin- "n'olacah yaaa"....Bekleyeceksin. Isin ne? Ilgili arkadasin keyfi tutunca olacak hepsi nasil olsa. Ne gerek var dakikalarca, hatta birkac saat gec kaldim diye kurdesen dokmeye...Ustelik de zeytinyag usulu kaba bir muameleyle karsilasarak. Bizde musteri velinimettir, pesinden kosulandir, burada hizmet veren efendi. Hem de bizim alistigimiz standartlarin ciddi altinda bir hizmet anlayisiyla...Bizim garsonlarimiz gelse burda restaurant muduru, taksicimiz gelse filo yoneticisi olur. Ama bu kadar iste olan bu, bununla yasamak zorundayiz cunku bu bahsettigim meslek ehli bizden gelse, buradakilerin calistigi ucretle calismaz. Ne kadar ekmek o kadar kofte iste...

Bizden once buraya gelenler alismis gorunuyorlar duruma, onlar aynanin etkisine girmisler. Ve herkesin de gireceginden emin konusuyorlar, bense sinirlenmeden taksi yolculugu yapacagim, bir turlu gelmeyen kuru temizlemeciyi her defasinda sitem etmeden gulumseyerek karsilayacagim gunu iple cekiyorum. Ben Istanbul'da yasadim arkadasim her bir dakikanin ne kadar degerli oldugunu biliyorum. Ama gorunen o ki dunyanin bu kosesinde en ucuz sey zaman.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder