Dora'nin Yolculugu

Lilypie First Birthday tickers

10 Ocak 2011 Pazartesi

Bir hayalim vardi...



Saniyeler once okudugum bir haberle, benim Turkiye'ye dondugumde gerceklestirmek istedigim hayalimin bir baskasi tarafindan gerceklestirildigini ogrenmis bulunuyorum. Uzulsem mi sevinsem mi bilemedim. Bir kere kesinlikle bir bosluktu ve doldurulmasi gerekiyordu. Beni uzun uzun dusuncelere gark etmisti boyle bir seyin olmamasi.

Acaba olabilir mi, ilgi gorur mu, bence gorur, peki neden simdiye kadar yapilmadi, buyuk kitapevlerinin arasinda tutnabilir mi, belki de hic karli degil hatta akil kari degil, finansal istisareden sonra vazgecti herkes??? Yoksa simdiye kadar kimsenin aklina gelmemis olmasi mumkun degil!! Ama hersey kar mi? Bir cocugun hayatina dokunmaktan bahsediyoruz!! vs.vs.vs.

Derken ben ne olursa olsun, hayalimin pesinden gitmeye, Dubai'den dondugumde bir cocuk kitaplari kitabevi acmaya karar vermistim, ama siradan bir kitabevi olmayacakti. Okuma saatleri, anneleri uzmanlarla bulusturan programlar, cocuklar icin drama workshoplari vs. tam donanimli bir cocuk eglence dunyasi olacakti. (Hatta su Meg Ryan ve Tom Hanks'in oynadigi "You have Got Mail" filminde Meg Ryan'in sahibi oldugu cocuk kitabevinin (The Shop Around the Corner) Tom Hanks'in sahibi oldugu buyuk kitabevinin (Fox) mahalleye gelmesiyle kapanmak zorunda kaldigi film bile hayalimin rengini kacirmaya yetmemisti.)

Oraya gelen cocuklar okumayi, hayal etmeyi, diger cocuklarla eglenmeyi ogreneceklerdi. Kisiliklerini olusturmakta ufacik da olsa bir payimiz(biz buyuk ve sevecen bir ekip olacaktik, tum gozetmenler cok egitimli olacak, cocuklari sevecek ve hep gulumseyecekti) olacakti. Bize anne zoruyla degil kendileri gelmek isteyeceklerdi. Hatta anne-babalar alisveris yaparken cocuklara birkac saat bizim gozkulak olabilecegimiz bir hizmet de verecektik.

Istinye Park'ta Tirtil Kids Kitabevi acilmis. Gormedim ama eminim harika bir masal dunyasi olmustur. Lutfen cocuklarinizi istifade ettiriniz. Kitap okuma aliskanligi edinmeyen cocuklarin herhangi bir konuda basarili olabilecegine inanmiyorum.

Uzulmeyecegim hayalim yikildi diye yoksa cocukcagizlar 5 yil daha beklemek zorunda kalacakti boyle bir dunya icin:) Belki ben de dondugumde onlarla birlikte calisirim, hem kurulu duzen uzerine gitmis olurum, yeni fikirlerimi uygulamak daha kolay olur :D Cunku gercekten cok kafa yordum bu konuya. Paylasacagim cok sey var dunyayla :)

Heheyyt bekle beni showdunyasi gumbur gumbur gelecegim:)))

Bu arada online satislari da var www.tirtilkids.com .
(Foto siteden alinti)

3 yorum:

  1. Bence hayaliniz çok güzelmiş.. keşke vazgeçmeseniz.. kitap okuma saatleri olsa.. çocuklarımızı alıp gelsek.. bir de kahveniz olsa... ımm.. sıcacık bir ortam

    YanıtlaSil
  2. Yok yok vazgecmiyorum zaten, belki sadece kurulus sekli degisir:) Bu fikir aklima geldiginde heyecandan butun gun yerimde duramamis, aksama kadar bir bir hayallerimi anlatipduruyordum. Insanin tutunabilecegi bir hayalinin olmasi ne kadar canlandirici bir duyguymus meger bir suredir unutmusum bunu:)
    Bakin yine aska geldim nasil bekleyecegim o kadar zaman...

    YanıtlaSil
  3. o filmi izlediğim günden beri hayalini kurduğum ve yaşantım sürerken dönüp dönüp dokunduğum kitabevi ve hatta en çok da orada yapacağım (ki mutlaka kendim yapmalıyım) okuma seanslarından bahsediyorsunuz sanırım:) demek bazı frekanslar hep aynı doğrultuda çalışıyor. gerçi bunda üzülecek bişey yok. belki ilk olunamaz ama istanbul öylesine büyük kii daha pek çok bu gibi yerlere ihtiyaç var.

    YanıtlaSil